Du er her

Jeg er så heldig!

I går hadde jeg bursdag. Den fineste bursdagsgaven fikk jeg når våre venner Ole, Kristin og Julian (6 år) kom til hotellet vårt dagen før bursdagen. Det var så koselig å treffe dem igjen og Anders tok på seg penskjorta når han gikk ut for å ta dem imot. Det var flere enn Frank og meg som var glade.

"Anders og Julian er på froskesafari - de lyder som mopeder som raser forbi..."

"Ole og Kristin tok turen til Thailand - her er de i Ao Nang"

Da jeg stod opp den 22.03.11 ble jeg ble møtt av bursdagssang fra guttene som stoppet opp med all lek, stelte seg opp og sang så godt de kunne. Rørende var det. Etter frokost hadde vi bestemt oss for å reise til en de vakre badestrendene som vi ikke har vært på ennå. Da vi kom til stranden så vi at det var veldig høyvann og sterkere og høyere bølger enn vanlig. Vi hadde allikevel tenkt til å reise. Vi ble stående å se på en longtailbåt som skulle i land med en familie, og det så ut til at båtføreren strevde litt med å få båten helt inn slik at de kunne stige av. Når han endelig klarte det, styrtet to av de fire passasjerene bort til strandkanten, la seg ned og spydde seg tomme. De kastet også fra seg en pose som så ut til å være en spypose. Vi revurderte planene våre og ble enige om at en dag på Ao Nang stranden var helt fint. De nyankomne var gått fra blek vinterhud til rød og sår solbrent hud (selv med grundig smøring med faktor 30), så vi fant oss en plass i skyggen.

Når vi gikk litt lenger inn ved strandpromenaden oppdaget vi at det er massasjeboder på rekke og rad. Der fikk vi tilbud om gratis ananas og bananer, rabatt på alle behandlinger, fritt lån av strandstoler og strandleker til barna – sikkert i håp om at vi da ville velge en spabehandling. Og det funket på oss! 200 bath (Kr 40,-) for en times massasje er ingen upris Smile

Når det var på tide å reise tilbake til hotellet kom regnet, slik det pleier på ettermiddagen. Men det kom ikke et mildt regnvær, slusene åpnet seg og etter ti sekunder var vi våte inn til skinnet. Det var merkelig å se hvordan gatene ble fylt av fossende vann på et øyeblikk og noen steder rakk vannet til leggene.

Endelig hjemme fikk vi voksne vrengt av oss de våte klærne, barna hoppet rett i bassenget. Deilig å bade i regnvær! Jeg fikk meg en super overraskelse når jeg kom inn – Frank hadde ordnet med blomster. Det var så vakkert at jeg mistet munn og mæle. Som om ikke det var nok, kom hele personalet under en paraply bærende på en nydelig bursdagskake med lys. De stoppet foran meg, ønsket meg «a happy burshday» og sang bursdagssangen på den engelsken de kunne. Det varmet meg utrolig. Det passet perfekt med varm kaffe og kake!

"Happy BirthDay Monica - tre blomsterbuketter, roseblader og svaner formet i hjerte - vakkert:-)"

"Betjeningen kom med kake og sang i regnværet - en fin gjeng som jobber her"

"Kaken var både pen og god - vi spiste opp nesten hele"

Jonas hadde hele uken planlagt en lotterikveld til bursdagen min. Endelig kunne loddsalget hans begynne. Han har blitt en kremmer til å tjene sine egne penger på oppfinnsomt vis, så foruten å lage loddsalg selger han spabehandlinger med fotmassasje etc, han stiller som personlig tjener, han har handlet inn til kioskdrift osv. Alt mot en liten sum selvfølgelig. Til denne kvelden hadde han tre ulike trekninger og jammen ble det penger i kassa hans. Vi andre satt igjen med både penge- og goderipremier – og alle var fornøyde Smile

"Jonas holder lotteri - til stor glede for alle"

"Vel, kommer ikke snart loddselgeren til vårt bord??"

"Bursdagsmiddag - den vi planla på resaurant regnet bort, vi voksne spiste mikromat fra seven-elleven:-)"

Jeg føler meg så heldig og jeg kommer aldri til å glemme den fine bursdagen min. Jeg satte også stor pris på mailene/skype jeg fikk!

"Her skypes det med Kristoffer og Thor-Arne fra Magnor"

Kommentarer

Hei igjen alle mine vakre:)        Prøver å skrive en liten hilsen,veldig lenge siden!  Men nettet har vært helt borte og det er jeg veldig lei meg for. Må først få gratulere den flotte 41 åringen med dagen som var:):):) for en rørende og flott gave du  fikk. Så utrolig morsomt at dere fikk besøk fra gode venner:)   Nå er det kun 1 uke til dere er på norsk jord igjen,gjett om det skal bli stas å få dere hjem:):):) det har gått fort,men skjønner at dere har opplevd mer enn vi kan tenke oss.   Heidi,en venninne av ho og jeg var å så 30 km til damene under ski-vm,skal si dere det var også en opplevelse vi aldri glemmer:):)  Dro 7.30 innover til Oslo S og tok t-banen helt opp på Frognerseteren i ett fantastisk vintervær!  Sekken med drikkevarer og norske flagg var en selvfølge,og der traff vi 8 kjekke vesterålgutter som lå i lavo sammen med resten av camp-gjengen og hele Norge:)   Vi fikk kongeplass i trappa dem hadde laget,så vi var 3 m fra skiløypa der vi heiet og tok bilder av gulljentene våres:):):)   Må virkelig si at nordlendinger er utrolig gjestfrie og morsomme:)    enig pappa?? Smile Smile     Ellers går alt bra,Malin jobber mye,men trives skikkelig godt i leiligheten sin,og det skjønner jeg godt. Den ligger jo helt i vannkanten på Hanan,så til sommeren kan Emil,Jonas og Anders sikkert bade der:):)        Gleder meg som en unge til å susse og klemme på dere igjen:):):):)     Ans hilser masse til dere!      Kjempeklem fra tante og onkel:):)

Ok. Jeg sa jeg ikke skulle skrive mer her....Kunne ikke dy meg  Så koselig bursdag du fikk da Monica! Både kake fra "staff", og guttene som disket opp for deg , så koselig å se bildene fra dere, sommer brune dere er... MEN : NÅ ER DET BARE 7 dager IGJEN TIL DERE KOMMER ...HJEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!HURRRRRRRAAAAAAA! klemmer fra(den aller siste gangen)

Skriv ny kommentar

Full HTML

Plain text

Copyright lillevik-denstorereisen.no. Alle rettigheter reservert. Bruk av materiale fra lillevik-denstorereisen.no er forbudt uten skriftlig samtykke.